logo banner
8. dec 2010 18:14  

Erfaring med KANON dyrt olieskift?

yup, min olielampe var begyndt at lyse efter bilen havde rundet de 11000km, ringede og bestilte tid .. og den fik skiftet olie udover det tog 1 time at skifte olie på den så virkde det sgu ok.

har så lige fået regningen som lyder på 1226,50 kr. så tænkte jeg, at jeg lige vil høre hva i har givet for olieskift? for syns sgu det er lige i overkantet.

Det blev fortaget ved Finn Allan Eriksen Automobiler a/s just for the record.
8. dec 2010 19:52  

1

Det jeg reagerer på her er tiden.
Altså, prisen er rigtig om det tog én time.
x liter olie, + filter + pakning/skrue + arbejdstime. Så ja.
Men det tager ikke 1 time at skifte olie.
De flæste klarer det på godt under en halv time.
Så det virker for mig som at dit værksted har 1 time som mindste sats.
Der er jo nok af andre der tilbyder olieskift til 1,- for arbejdet + dele/olie.
Så det skal være mulig at få nye olie på sin bil til langt lavere pris en hvad du har betalt.

Din pris er jo i nærheden af prisen på min første service 15.000km.
Tror den var på lige omkring 1.500,- Og det var jo en hel service.
8. dec 2010 20:43  

2

Olie + filter skift 790kr.
8. dec 2010 21:02  

3

Det kan være at de også har regenereret partikkelfiltret, det tager en lille halv time...
8. dec 2010 22:58  

4

arbejdsløn 326,46

bundproppakning - 8,25
oliefilter - 134
olie - 486,32

og 30 kr i miljøafgift.
alle priser eks. moms

må være den dyreste olie jeg noglesinde har set ;/..
8. dec 2010 23:57  

5

Du har en Diesel model kan jeg forstå... - Synes det lyder meget rimeligt, en ting er at skifte olie og filter. Men så skal lampen lige nulstilles med en tester, hvilket kan drille noget så eftertrykkeligt. Olien 487/3.2 = 152 kr + moms pr liter.. fin pris. Du kan ikke bare hælde 4 liter til 99 fra Tantehansen på sådan en, når den er med partikelfilter. Forresten er der b.la. Ford olie der koster over 200 kr pr liter + moms - så nej det er heller ikke dyrt...
Og til de nysgerrige, så arbejder jeg IKKE hos FAE smilie...
Rep. af biler - sker hver eneste dag
9. dec 2010 08:01  

6

Olie koster altid alt for meget når det er købt hos en forhandler og er der brugt 5-30 olie så er prisen ganske rimelig.

Men for dælen da du må ikke kører olien så langt ned så lampen lyser. Du er nød til at trække oliepinden for hver 500km. En diesel motor er meget mere følsom overfor manglende olie end en typisk benzinmotor. Tilmed er der turbo på som er yderligere følsom overfor evt trykfald i olien.
9. dec 2010 08:36  

7

Olie koster altid alt for meget når det er købt hos en forhandler og er der brugt 5-30 olie så er prisen ganske rimelig.

Men for dælen da du må ikke kører olien så langt ned så lampen lyser. Du er nød til at trække oliepinden for hver 500km. En diesel motor er meget mere følsom overfor manglende olie end en typisk benzinmotor. Tilmed er der turbo på som er yderligere følsom overfor evt trykfald i olien.
9. dec 2010 11:30  

8

du har nok betalt for en basis service kosster 1200-1300 deromkring
10. dec 2010 06:12  

9

Olielampe blinker først når den skal have skifte olie og hvis du så ikke gør det, så lyser den ikke fordi den mangler olie fordi olie er slidt...hvis den lyser først er det fordi den mangler olie
10. dec 2010 16:01  

10

Nu ved jeg ikke med diesel. Men alle de benzinere jeg har kørt op igennem årene, så betyder olielampen at
1. der er for lidt olie
2. der mangler olietryk

Har aldig set en bil der ved når den er for slidt.
Men uanset. Et par blink i olielampen betyder at du hurtigst mulig bør få toppet op, eller tjekket trykket.
En bør altså IKKE køre rundt med en olielampe der er tændt.
10. dec 2010 18:28  

11

Denne motor er lidt speciel da den har et måleagregat i olien som måler indhold af div ting herunder diesel,sod mv. Når lampen blinker er det en reminder om at olien skal skiftes da den er for "beskidt" Lyser den konstant er der for lavt olietryk. Det er ikke mig bekendt en oliestands måler. Os der har en Ddis uden partikelfilter er ikke så plaget af dette fænomen pga nogle forskellige omstændigheder Bare lidt info 2r.

Defeuth skrev at lampen lyste, ikke blinkede. det kan dog være at han mente blinkede
11. dec 2010 23:30  

12

Den blinker under opstart, og bliver konstant efter et par minutter. Det har intet med bilens oliestand og at gøre... Derudover sidder der ingen måler/føler der registrerer oliens kvalitet.- Det er udelukkende elektronisk ud fra bilens køremønster. Hvor meget tomgang, koldstarter, fuldgas, DPF regeneringer osv...
Rep. af biler - sker hver eneste dag
12. dec 2010 00:24  

13

Defeuth skrev:
yup, min olielampe var begyndt at lyse efter bilen havde rundet de 11000km, ringede og bestilte tid .. og den fik skiftet olie udover det tog 1 time at skifte olie på den så virkde det sgu ok.

har så lige fået regningen som lyder på 1226,50 kr. så tænkte jeg, at jeg lige vil høre hva i har givet for olieskift? for syns sgu det er lige i overkantet.

Det blev fortaget ved Finn Allan Eriksen Automobiler a/s just for the record.

smilie Fuck det var dyrt!!!!!!
12. dec 2010 20:28  

14

Nu vi er ved det, hvor meget betaler I så for service?

Min Swift 1.3 diesel fra marts 2008 har lige rundet 46.000 km, så kørte forbi Suzuki Taastrup, hvor de gav en pris på 3.500 kroner.

Jeg har fået en pris på 2.000 kroner alt inklusiv hos en mekaniker i Slagelse med garanti, stempel i servicebogen osv.

Hvad er jeres erfaringer omkring service, priser etc?
13. dec 2010 19:46  

15

Bare lige husk at han underfører de samme ting, som Suzuki foreskriver, ellers kan du skyde en hvid pil efter din garanti hos Suzuki. Og det er dig der har ansvaret for at dokumentere at det er udført korrekt. Men hvis det er de samme ting han kontrollerer og udskifter, til originale eller bedre dele, er der ingen problemer... smilie
Rep. af biler - sker hver eneste dag
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder BURN BURN BURN BURN Rumraketten