logo banner
11. jun 2007 12:24  

Afbalancering - og mængden af bly

Har lige givet swiffen den 1. vask (i maskine) - og da jeg så skulle rengøre fælgende for bremsestøv, opdagede jeg, at 1 fælg (Suzuki std alu) har 14 (fjorten !) små bly-dimser siddende som perler på en snor på ca 1/4 af fælgen.

Er det rimeligt eller burde fælgen/dækket kasseres (alternativt dækket roteret)

Så vidt jeg kan se, er øvrige fælge helt uden klodser.
1,3 5d GLS Platinum (A/C, Læderrat, Alu-fælge), Sænket, Sidelister, aft.træk

11. jun 2007 13:06  

1

Det lyder umiddelbart lidt voldsomt, men hvad er vægten på dem? (står på dem)

Men jeg tror nu ikke at man kan "tvinge" dem til at kassere noget så længe det er lykkedes dem at få det i ballance... men det er nok nogen andre herinde der ved mere om end mig...
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
11. jun 2007 13:49  

2

De er som de skal være. Aludrenge er sværere at afbalancere end stålfælge, fordi det af og til er svært at ramme helt præcist. Jeg har selv afbalanceret alufælge, der fik over 70 gr. alene på den ene side. Sådan er det bare.

Det skal lige siges at det ikke kun er fælgens skyld. Det er også dækket. Derfor man altid skal afbalancere efter dækskift smilie
11. jun 2007 17:12  

3

Det er fordi man ikke længere må bruge bly, man bruger ofte Zink og det gør altså at det ser meget voldsomt ud.
Med venlig hilsen
René Høvinghof Johannesen

Astina.dk - Make your car different!
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio