logo banner
27. maj 2007 16:55  

kommende swift ejer..

Hej..
Jeg er måske en kommende swift ejer.. jeg har ihvertfald prøvekørt en 1,5 swift idag, og blev godt overrasket.. det er jo en herlig lille gocart at køre i..
Men hvad model skal jeg købe..
1,5 eller 1,3.. der er 10 hk til forskel kan jeg se..
Kan 1,3 chippes eller tunes til mere..
Hvad koster det at få monteret a/c
Og hvad tager suzuki for en sænkning..

Håber der er nogen der vil give sig tid til at svare..

mvh sigaard
Man skal aldrig gå ned på udstyr..

[url=allyoucanupload.webshots.com/v/2006399363581657236][img]aycu29.webshots.com/image/24308/2006399363581657236_rs.jpg[/IMG][/URL]

27. maj 2007 18:07  

1

Hej sigaard. Håber du vælger en swift. Vi kører 1,3 og er fint tilfredse med de 92 hk. Ang. tuning, er der vist ikke så mange muligheder udover at montere en turbo = dollars.
Prisen på sænkning er en variabel størelse, alt efter hvilken type du vælger og, hvor du vil have det monteret.... Der er flere tråde i forumet der omhandler dette.
A/C ??.... mener det er ret dyrt. Nogle skriver at det kan gøres noget billigere syd for grænsen. SØG i forum og du vil finde hvad du mangler.. God fornøjelse med siden... og med din nye bil smilie
Solen skinner altid på en swift
27. maj 2007 18:09  

2

Det nemmeste er jo nok at spørge din suzuki forhandler og de helt rigtige priser.

Jeg har købt 1,3 den er fin til mit behov, dog har jeg afmont mine 17" da jeg synes den bruger alt for meget benzin, trækkraften faldt også en del, og nu er det jo ikke motoroverskud swiften lider af. Min forrige bil havde 134 HK til 770 kg. Sådan en er sjov. Swiften er bare dejlig at køre. Køb en hvor der er monteret a/c fra start af, det er billigst. Så er 1,3 modellen med formont a/c også bygget i Japan.
De fleste snakker om at suzuki tager omkring 5000 for en sænkning. Det vil jeg gerne gøre for 1200 + fjedre.

Håber det hjalp en smule.
27. maj 2007 19:40  

3

jeg har en 1,3 og er glad for den.. smilie smilie
Men der er altså mere bund træk i 1,5´eren synes jeg.
Men om det er de ekstra penge værd er jo en smags sag..

Jeg ville personligt i dag, købe en sport.. smilie
Men alt i alt du går ikke fejl i byen af en swift --> lige gyldigt hvad du måtte vælge. smilie
[Slettet bruger]
LeneD
27. maj 2007 20:30  

4

Jeg prøvede en 1,3 til at starte med, men efter jeg kørte den samme tur i en 1,5, så var jeg ikke et sekund i tvivl om, hvilken en jeg skulle vælge smilie Det blev en 1,5 fem, jeg kunne mærke tydeligt forskel på flere måder smilie smilie
27. maj 2007 20:57  

5

Det blev selvfølgelig ikke en 1,5 fem, men bare en 1,5 smilie Ups.... smilie
27. maj 2007 22:58  

6

tja nu er der snak om sport.... Tja jeg er meget tilfreds med min 1,5.... og ville ikke undværre VVT smilie Og Sport model NEJ TAK.... 3 døre er for lidt. jeg har en søn på 6 og gider ikke det bøvel med sæder osv.... Men motoren jow tak! Men Prøve dig frem heller en tur for meget end en for lidt og stil det op mod dit behov... har du brug for hk osv prisen er så lille i forskel.... Valgt er dig rådet er vores smilie
-----------------------------
www.dunk4ever.dk
28. maj 2007 05:11  

7

Hejsa!

Jeg er også meget tæt på at være kommende Swift'er ejer.
Et spørgsmål,...... sikkert et blandt mange...
Hvad kan bedst betale sig, at købe en helt ny Swift, med udgifter til "Nyvogns" service det første år, eller at købe en ca 1 år gammel Swift, hvor eventuelle "småting" er justeret, og service er overstået? og hvad koster sådan en service egentlig?
Hvis jeg skal have trækkrog på hvad koster det?

På forhånd tak. Jan
28. maj 2007 08:55  

8

Jan skrev:
Hejsa!

Jeg er også meget tæt på at være kommende Swift'er ejer.
Et spørgsmål,...... sikkert et blandt mange...
Hvad kan bedst betale sig, at købe en helt ny Swift, med udgifter til "Nyvogns" service det første år, eller at købe en ca 1 år gammel Swift, hvor eventuelle "småting" er justeret, og service er overstået? og hvad koster sådan en service egentlig?
Hvis jeg skal have trækkrog på hvad koster det?

På forhånd tak. Jan


Det er en smagssag om du vil have nyt eller ej..(Jeg ville foretrække en ny smilie smilie)
men mener det første service koster omkring 1700-1800 smilie
Mht. trækkrog koster det omkring 5000. (Men hvis du handler nyt er der måske lidt rabat at hente på ekstraudstyr, mange har da fået en pæn sjat smilie smilie)
Man bliver aldrig helt færdig med sin SWIFT smilie smilie smilie
Mikael Stoustrup
28. maj 2007 10:12  

9

Jeg vejede også meget om jeg skulle handle nyt, eller brugt, da jeg var på markedet og kigge... Nogen af de ting der fik mig til at vælge Nyt var flg:

Ved køb af ny, er du sikker på at du ved hvordan bilen har været kørt, hele vejen igennem... (stort plus for mit vedkommende)

Ved at købe nyt fremfor brugt, vidste jeg at alle småbuler, stenslag, ridser i kabinen osv. osv.(hvis der skulle være sådan noget i den brugte) er forvoldt af mig selv.
Jeg ved at jeg ville blive bundløs bitter, over at have en bil, hvor der var småting, som ikke var ok, hvis det var ting som jeg ikke selv havde været skyld i hvert tilfælde...

En tredje ting, er som miksto siger, at man måske endda har mulighed for at presse prisen lidt på en ny, så man får lige præcis den bil man gerne vil ha', rent udstyrsmæssigt. Og så syntes jeg desuden ikke at prisforskellen var så voldsomt stor Ny contra Brugt da jeg kiggede, og så ville jeg hellere bruge en sjat mere, og så få noget helt nyt...

Noget helt andet der også havde betydning, var rent forsikringsmæssigt...
Når du står som første ejer, og hvis der (GOD FORBID!) skulle ske en totalskade/totaltyveri af bilen inden for det første år, så står den altså på nyværdi erstatning, og ikke "dagsværdi/handelsværdi"....

Nogen har nok nogle lidt mere velbegrundede årsager til at vælge nyt contra brugt eller omvendt, men ovenstående var noget af det der kørte lidt i mit hoved, da jeg gik med tanker om investering i ny bil... smilie
In Tha Hizzle 4 Shizzle My Nizzle!
28. maj 2007 11:02  

10

Jan skrev:
Hejsa!

Jeg er også meget tæt på at være kommende Swift'er ejer.
Et spørgsmål,...... sikkert et blandt mange...
Hvad kan bedst betale sig, at købe en helt ny Swift, med udgifter til "Nyvogns" service det første år, eller at købe en ca 1 år gammel Swift, hvor eventuelle "småting" er justeret, og service er overstået? og hvad koster sådan en service egentlig?
Hvis jeg skal have trækkrog på hvad koster det?

På forhånd tak. Jan


Tja... der er jeg lidt uenig med gutterne- jeg ville købe en brugt der var et års tid, uden de mindste "nerver" over det.. smilie
Jeg vil tilmed sige der er mange penge at spare, som man jo evt. kan bruge på de evt. mangler eller lign der måtte være på ekstra udstyr..
Men det er da dejlig med en hel ny bil- ingen tvivl om det.. Som Lolle siger ingen buler osv. det er skønt..
Men det er dyrt med ny vogn.. smilie smilie smilie Den taber jo meget i værdi... Men ved det ikk - du skal gøre det du har mest lyst til. . Og råd til.
smilie
[Slettet bruger]
LeneD
28. maj 2007 13:01  

11

Tak for gode input, til begge sider ganske fornuftige.
Jeg har lige nu en gammel Citroen AX fra 1994, som jeg for halvandet år siden købte for 20.000 kr. jeg har altid kørt gammelt brugt, men nu har jeg fået nok, indtil vider har den kostet mig 12000 kr. vel og mærke uden regning.
Nu når den kommer tilbage fra værksted, er der til nu skiftet trækaksel i venstre side, samt manchet, forhjulsleje i højre side, nye skiver og klodser foran, ny udstødning, og skiftet bagbro og bremser bagtil.
Så skal den omsynes. hvad kan såden en fætter sælges for til en privat?
Får jeg mere ud af sælge til forhandler?
Har I nogle gode tips?
kan det overhovedet betale sig at købe ny bil uden udbetaling hos forhandler, i forhold til at skulle til banken om det samme? udbetalingen sidder på den gamle bil som reservedele...
smilie
28. maj 2007 15:57  

12

Jan skrev:
Tak for gode input, til begge sider ganske fornuftige.
Jeg har lige nu en gammel Citroen AX fra 1994, som jeg for halvandet år siden købte for 20.000 kr. jeg har altid kørt gammelt brugt, men nu har jeg fået nok, indtil vider har den kostet mig 12000 kr. vel og mærke uden regning.
Nu når den kommer tilbage fra værksted, er der til nu skiftet trækaksel i venstre side, samt manchet, forhjulsleje i højre side, nye skiver og klodser foran, ny udstødning, og skiftet bagbro og bremser bagtil.
Så skal den omsynes. hvad kan såden en fætter sælges for til en privat?
Får jeg mere ud af sælge til forhandler?
Har I nogle gode tips?
kan det overhovedet betale sig at købe ny bil uden udbetaling hos forhandler, i forhold til at skulle til banken om det samme? udbetalingen sidder på den gamle bil som reservedele...
smilie


Sælg bilen privat. Forhandleren skal give noget 2 års reklamationsret på bilen + han skal tjene en skilling også, og det går ud over det du får for den. Udover det kan du nemmere få en god pris, når forhandleren ikke skal tage din gamle bil i bytte. For forhandleren står den bare og fylder, så vil klart sige at du skal sælge den privat.
28. maj 2007 18:31  

13

Takker også for de gode input.. Jeg tror jeg vælger en brugt 1,5, den er vist lige passende mig.. så nu må jeg ud og lede efter den helt rigtige farve, udstyr osv..

Og jeg syntes også I skal have ros for forummet her, det er bedre end det jeg kommer fra.. (Ford)

Jeg skal nok holde mig til med spørgsmål osv..

sigaard (et skridt tættere som swift ejer) smilie
Man skal aldrig gå ned på udstyr..

[url=allyoucanupload.webshots.com/v/2006399363581657236][img]aycu29.webshots.com/image/24308/2006399363581657236_rs.jpg[/IMG][/URL]
28. maj 2007 18:47  

14

Lolle127 skrev:
Jeg vejede også meget om jeg skulle handle nyt, eller brugt, da jeg var på markedet og kigge... Nogen af de ting der fik mig til at vælge Nyt var flg:

Ved køb af ny, er du sikker på at du ved hvordan bilen har været kørt, hele vejen igennem... (stort plus for mit vedkommende)

Ved at købe nyt fremfor brugt, vidste jeg at alle småbuler, stenslag, ridser i kabinen osv. osv.(hvis der skulle være sådan noget i den brugte) er forvoldt af mig selv.
Jeg ved at jeg ville blive bundløs bitter, over at have en bil, hvor der var småting, som ikke var ok, hvis det var ting som jeg ikke selv havde været skyld i hvert tilfælde...

En tredje ting, er som miksto siger, at man måske endda har mulighed for at presse prisen lidt på en ny, så man får lige præcis den bil man gerne vil ha', rent udstyrsmæssigt. Og så syntes jeg desuden ikke at prisforskellen var så voldsomt stor Ny contra Brugt da jeg kiggede, og så ville jeg hellere bruge en sjat mere, og så få noget helt nyt...

Noget helt andet der også havde betydning, var rent forsikringsmæssigt...
Når du står som første ejer, og hvis der (GOD FORBID!) skulle ske en totalskade/totaltyveri af bilen inden for det første år, så står den altså på nyværdi erstatning, og ikke "dagsværdi/handelsværdi"....

Nogen har nok nogle lidt mere velbegrundede årsager til at vælge nyt contra brugt eller omvendt, men ovenstående var noget af det der kørte lidt i mit hoved, da jeg gik med tanker om investering i ny bil... smilie


kunne ik være mere enig med dig lolle127, vi har 100% den samme tankegang.. smilie men igen er det jo hvordan man tænker og ser på det..
held og lykke med dit søgen sigaard.. jan, skulle du ville af med din gamle ax til en fair pris, kender jeg måske en der kunne bruge den...
der er så fuld af sjov ude i en skov....
28. maj 2007 18:47  

15

hej sigaard ja det er med bare at kigge rundt på de forskellige bil sider på nettet der er der en del swifter til salg.. smilie
28. maj 2007 19:50  

16

DB tak for salgsrådet, jeg vil prøve at sælge den privat.

Lolle127 kanon indlæg.

Ellers et forum med hurtig respons det er dejligt.


Tak tll alle.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio