logo banner
29. jan 2007 21:07  

17" fælge / Ikke sænket

Hej
Efter jeg oprettede denne tråd www.suzukiswift.dk/topic/?TopicID=1165 er jeg kommet frem til at det nok bliver 17" fælge der skal på Swiften. Nu ligger landet sådan at alle mine hårdt opsparede penge skal gå til betaling af swiften og et sæt alufælge (Derefter har jeg ikke flere $). Problemer ligger i om der er forskel på to Swifter, hvor den ene er sænket og den anden ikke er. Jeg har ikke planer om den skal sænkes. Jeg vil gerne ungå at når der kommer 17" på den at de går på enten hvis der er vægt i bilen eller fordi man kører over et bump. Er det stadig standart målene man skal gå efter, altså dem står i FAQ'en "17" 205/40/17 - ET min. 40 eller derover" eller skal fælg/dæk ikke være så bred? Håber det giver mening da jeg ville være ked af at bruge penge på fælge hvis man derefter ikke kan have vægt i bilen. Denne guide har været til stor hjælp www.suzukiswift.dk/topic/?TopicID=506 - men næsten alle bilerne der er sænket

LM

30. jan 2007 08:13  

1

Hey
Det kunne jeg også tænke mig at vide, da jeg står i samme situation.

smilie
30. jan 2007 08:30  

2

der sker ikk noget der
min er sæket og der kan være 4 personer i og alt muligt andet
og den går ikk på kun få steder meget høje bump
så når din ej skal ned
som jeg syntes den skal så no problem
og tag det alle andere har på 205 40 17 smilie smilie
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
30. jan 2007 11:46  

3

Arh nice. Jamen så tro jeg det endet med et par 17"ere 205-40-17 Da den ikke vil komem til at gå på.
30. jan 2007 15:53  

4

Loller skrev:
Arh nice. Jamen så tro jeg det endet med et par 17"ere 205-40-17 Da den ikke vil komem til at gå på.


Ikke hvis du vælger det rigtige ET smilie
30. jan 2007 16:25  

5

Arh..

Sorry med alle de tidligere tryk/taste fejl. Sidder ude på arbejdspladsen og læser i smug på dette forum smilie.

Nu siger du ET?? Er det hvor langt inde/ude dækket bliver monteret? Hvilken ET kan bruges til en 17" fælg på en Swift som ikke skal sænkes. I må bære over med mine spørgsmål, men er en newb inden for sådan noget.

LM smilie
30. jan 2007 19:46  

6

Hej

Er der nogen der har noget dårligt at sige om denne fælg fra T-Hansen "SUPERSTAR 7x17 4x100/108 ET40 ø67,1" Burde den ikke passe på swiften? Jeg har dog tænkt mig at sætte nogle andre dæk på da jeg har hørt at de Roadstar de bliver leveret med ikke skulle være ret gode. Bilen skal ikke sænkes, er i samme situation som Loller. Er bange for hvis den går på at noget kunne gå i stykker.
30. jan 2007 22:23  

7

Loller skrev:
Arh..

Sorry med alle de tidligere tryk/taste fejl. Sidder ude på arbejdspladsen og læser i smug på dette forum smilie.

Nu siger du ET?? Er det hvor langt inde/ude dækket bliver monteret? Hvilken ET kan bruges til en 17" fælg på en Swift som ikke skal sænkes. I må bære over med mine spørgsmål, men er en newb inden for sådan noget.

LM smilie


ET er indpresningen på fælgen. Hvor meget anlægsfladen, den del der mødes med hjulets nav, er forskudt i forhold til midten. Måden ET findes på gøres ved at tage midten af fælgen og måle derfra til anlægsfladen. Det antal milimeter der er, er fælgens ET mål. Det er originalt 45, men Suzuki anbefalder ET 40.

Du spørger bare løs. Det er det forummet er til for smilie

Benno skrev:
Hej

Er der nogen der har noget dårligt at sige om denne fælg fra T-Hansen "SUPERSTAR 7x17 4x100/108 ET40 ø67,1" Burde den ikke passe på swiften? Jeg har dog tænkt mig at sætte nogle andre dæk på da jeg har hørt at de Roadstar de bliver leveret med ikke skulle være ret gode. Bilen skal ikke sænkes, er i samme situation som Loller. Er bange for hvis den går på at noget kunne gå i stykker.


Den burde passe. Centerringen er større end ori. men brude ikke have noget at skulle have sagt. ET er fornuftigt og krydsmålet er også rigtig. Har for øvrigt set en herinde med den fælg på.

Der sker umiddelbart ikke noget ved at den kører på, andet end at dine dæk bliver slidt hurtigere.
31. jan 2007 23:07  

8

Hvis den ik blir sænket så er chancen for den går på meget meget lille. Jeg havde ET38 fælge på min (dem i signaturen) fra T. Hansen med firkant profil 205 brede dæk. Hvis noget ville være gået på, så var det dem ;)
31. jan 2007 23:36  

9

Okay tak for det. Så kunne jeg godt forstille mig det blev dem. Synes bare ikke det er mange penge sådan en fælg fra T-Hansen koster, håber ikke der er en grund til det..

Og skal stadig ikke ligge for meget i at centerring ikke er den samme som swiftens 54,1 mener jeg? Det er denne fælg "SUPERSTAR 7x17 4x100/108 ET40 ø67,1" men hvis de ø67,1 er centerringen på T-hansen fælgen er der da en noget af en forskel. Er der ingen mulighed for at fælg/dæk hopper og danser når det kommer på? smilie
1. feb 2007 12:28  

10

Benno skrev:
Okay tak for det. Så kunne jeg godt forstille mig det blev dem. Synes bare ikke det er mange penge sådan en fælg fra T-Hansen koster, håber ikke der er en grund til det..

Og skal stadig ikke ligge for meget i at centerring ikke er den samme som swiftens 54,1 mener jeg? Det er denne fælg "SUPERSTAR 7x17 4x100/108 ET40 ø67,1" men hvis de ø67,1 er centerringen på T-hansen fælgen er der da en noget af en forskel. Er der ingen mulighed for at fælg/dæk hopper og danser når det kommer på? smilie


Der er ingen risiko for at den hopper så længe den er spændt ordentligt på. Centeringsmålet er mig bekendt bare for at man ikke vælger en fælg med for lille centerring, så fælgen ikke kan komme på. (Ret mig hvis jeg tager fejl)

Mht prisen er der en indlysende årsag, nemlig at Thansen har købt kæmpe store partier hjem af fælgene, så de har opnået en god mængderabat og derfor kan de sælge fælgene billigere
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio